Napelemes autót mutattak be Kecskeméten

2015. augusztus 17. 18:43

A Kecskeméti Főiskola diákjai napelemes autót mutattak be, amellyel egy ausztrál versenyen fognak részt venni. Glattfelder Béla szerint fontos, hogy Magyarország részese legyen az alternatív gépjárműipari technológiák kikísérletezésének.

2015. augusztus 17. 18:43

Bemutatták hétfőn a Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Karának (GAMF) MegaLux nevű napelemes autóját, amellyel fejlesztői az ausztráliai World Solar Challenge versenyen indulnak az idén.

A felsőoktatási intézményben tartott bemutatón Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára rámutatott: az előrejelzések szerint 2050-re az új autók 65 százaléka részben vagy teljesen elektromos hajtású lesz a világban. Ez a fejlődés, valamint az Európai Unió környezetvédelmi vállalásai egyaránt szükségessé teszik Magyarország számára, hogy részese legyen alternatív gépjárműipari technológiák kikísérletezésének, megvalósításának.

Magyarország egyik legfontosabb ilyen bázisa a Kecskeméti Főiskola GAMF kara, ahol egyaránt rendelkezésre áll a szaktudás és a műszaki háttér olyan világszínvonalú újításokhoz, amilyen a MegaLux napelemes autó – mondta. Magyarországon a gazdasági növekedés motorja a gépjárműipar, ezért is fontos, hogy legyenek a Kecskeméti Főiskola GAMF karához hasonló tudásbázisok és a kecskeméti Mercedes-gyárhoz hasonló vállalkozások, amelyek fontosnak tartják a jövőbe mutató technológiák támogatását – tette hozzá.

Kutasi Zoltán tanszéki mérnök tájékoztatása szerint a projekten 14 tagú csapat dolgozott. A Megalux négykerekű, katamarán formájú futurisztikus jármű. Nagyrészt szénszál-kompozitból készült, mindössze 160 kilogramm tömegű, képes akár óránkénti 130 kilométeres sebességre is. A napelemes autók világversenyén a járműnek Ausztráliát keresztülszelve, egy forró sivatagi országúton kell majd 3020 kilométert megtennie – jelezte.

Thomas Geier, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. gyárigazgatója az eseményen arról beszélt: a MegaLux csapat támogatásával is igazolni kívánják, hogy a kecskeméti üzem a Mercedes számára egyet jelent a hosszú távú gondolkodással, az innovációval, a rugalmas alkalmazkodás, valamint az együttműködés képességével és a társadalmi felelősségvállalással.

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Sötétbenbújkálóellenforradalmár
2015. augusztus 17. 22:29
Magyarországnak mindenben benne kell lennie vaktában. Ki tudja hol lesz az O gyerekeknek vezérigazgatói státusza? Apropo a MOL mennyit dob O Győzőnek. Nem is hallottatok semmit? Értem már a lelkesedéseteket.
békalepcse
2015. augusztus 17. 20:58
Maga a talajszinten guruló szarok a meghaladandó műszaki megoldás. Ez műszakilag a kőbalta korszerűsítése... Nincs egyetlen értelmes ember sem köztük aki ezt tudná? A mercedes az rendben van, mert őket a valóban jó megoldás azonnal lenullázná, nem érdekük a műszaki fejlődés.
MINDEN SÉMIT KIRAKNI EURÓPÁBÓL
2015. augusztus 17. 20:11
remélem túl sok pénzt nem dobtak ki erre a marhaságra ha alternatív meghajtásokat akarnak kutatni, foglalkozzanak az üzemanyagcellákkal
Vadjoe
2015. augusztus 17. 18:47
"az előrejelzések szerint 2050-re az új autók 65 százaléka részben vagy teljesen elektromos hajtású lesz a világban." Ez azért nagyon optimista előrejelzés. Tessék szépen megnézni a Vissza jövőben 2. részét, ami 2015-ben játszódik, aztán összevetni, hogy mi valósult meg belőle. :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!