„Boo! The boogie monster of Rap, yeah, the man's back / With a plan to ambush this Bush administration / Mush the Senate's face and push this generation / Of kids to stand and fight for the right / To say somethin' you might not like”. Ugyanis a jobboldal minden sorát cenzúrázná: „That's why they put my lyrics up under this microscope / Searchin' with a fine tooth comb, it's like this rope / Waitin' to choke, tightenin' around my throat / Watchin' me while I write this, like, ’I don't like this note!’”.Itt egyértelműen a kormányról beszél: "I'm in trouble with the government".
Eminem tehát azt hitte a kétezres évek elején, hogy a nép egyszerű fiai fognak fellázadni a fehér elit ellen,
mégpedig a szólásszabadság talaján állva, és persze az egész mögött a fehér privilégiumok, társadalmi előnyök állnak.„Look at these eyes, baby blue, baby just like yourself, / If they were brown, Shady'd lose, Shady sits on the shelf”. Majd ezt követően: „Let's do the math: if I was black, I woulda sold half”.
Vajon komolyan gondolhatta ezt a rapper? Nem látta a társadalmi szervezetek, egyetemek és sajtóorgánumok kibontakozó véleménydiktatúráját, amely a tengerentúlon már akkor is tönkretesz egy karriert, ha valaki elsüt egy szőkenős viccet? Valamit biztosan meglátott belőle: „So now I'm catchin' the flak from these activists”, énekli a White America végén, de a dal így is arra van kihegyezve, hogy a fehér közép- és felsőosztály lakatot akar tenni a szájára. A feministákról pedig igen lekezelően énekel (azaz nem mérte fel az általuk jelentett veszélyt): „Feminist women love Eminem / ’Chicka, chicka, chicka, Slim Shady, I'm sick of him / Look at him, walkin' around, grabbin' his you-know-what / Flippin' the you-know-who,’ ’Yeah, but he's so cute though.’”
Ám bármit is gondolt Eminem az Egyesült Államok és a nyugati világ 2000-es évekbeli állapotáról és a közelgő konzervatív-véleménydiktatúráról, mára mást látunk. Milo Yiannopoulos mondta egy interjújában, hogy
a szólásszabadság-pártiak régebben még a keresztény jobboldallal vívták harcukat, ma pedig a progresszív baloldallal teszik ugyanezt.
Az Eminemet érő friss – és nem annyira friss – támadások ezt látszanak alátámasztani. Nemrég ugyanis Eminem Kamikaze című új albumán Tyler the Creator rappert illette homofób megjegyzésekkel. Ezért akkor még elnézést kért: „Erősen az volt a célom, hogy bántsam őt, de már belátom, hogy másokat is bántottam a szóhasználatommal”.