Történetek a magyarországi közösségi közlekedésről

2018. július 25. 17:51

Most tessék mondani ki a hülye? Én, hogy komolyan próbálom venni, hogy minél zöldebben közlekedjek?

2018. július 25. 17:51
Csarnó Ákos
Reflektor blog

„Megreccsenve a távolsági tömegközlekedés helyzetétől arra a következtetésre jutottam, hogy akkor autóval utazok, amit valahol Pest külső részén lerakok, aztán onnan metróval tovább. Természetesen gyalázat a P+P parkolás Pesten (ha lehet egyáltalán annak nevezni, kb. a nagy áruházak parkolói helyettesíthetik jótékonyan ezt). Szóval kocsi le, városba be, ügyintézés, ilyesmik aztán vissza. A Nagyvárad tér előtt leparancsolnak mindenkit a metróról üzemzavar miatt. Kiderült – de csak az esti hírekből – hogy füstölt az előttünk lévő szerelvény. Az, amit még a szovjetek csináltak és most az oroszok újítottak fel.

Ki a vagonból, fel a lépcsőn, bele a szakadó esőbe… Visszahúzódva is sokat vártunk az aluljáróban, ahová sorban érkeztek a szerelvények utasai. Tömegjelenetek, esernyők szúrják ki annak a szemét akinek nincs esernyője, egyre durvábban szakad a felhő, az évtized egyik legkutyább zuhatagát kapja nyakába az az ezres tömeg, aki a nem érkező pótlóbuszokra vár…

Noha a két menetjegy 700 forintomba került, a BKV-val megtenni kívánt út is kb 10-12 km lehetett, a szó szerint mosottszarrá ázást, a csodálatosképpen a pótlóbuszban most működő légkondiban való megfázást és a száraz póló megvásárlását az üzemanyagárhoz csapva a 140 km-es táv csak 8100 forintba került.

Most tessék mondani ki a hülye? Én, hogy komolyan próbálom venni, hogy minél zöldebben közlekedjek? Hogy számolgatom magamban, hogy már mennyi gázolajat spóroltam meg a Földnek? Gyanítom, hogy én. Nem megyek most populistába át, de azért át kellene gondolni alaposan, hogy mire költi az állam azt a rohadt sok pénzt, mert hogy rohadunk lefelé minden szinten az sajnos tény és nem csak érzés.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2018. július 26. 17:06
Az a hülye, aki autót vesz, fizeti utána az adókat a biztosításokat aztán mégis inkább tömegben közlekedik. Anyagilag így jár a lehető legrosszabbul. Jó állampolgár, állam bácsi szereti, bár ezt ki nem mutatja.
Akitlosz
2018. július 26. 17:04
"Noha a két menetjegy 700 forintomba került, a BKV-val megtenni kívánt út is kb 10-12 km lehetett," A Volán 310 forintért visz el 10-15-km-re. Embereket. Kutyákat 155 forintért. Na ehhez képest a BKV ... Lásd a szerzőt!
Akitlosz
2018. július 26. 16:59
A lehető legdrágább módszer autót fenntartani és mégis tömegben közlekedni. Ezért ezt erőlteti az állam. Neki ebből és így van a legtöbb haszna. Régen voltak parkolók a belvárosokban, amikor még fele ennyi autót volt. Már nincsenek. Túl értékesek a belvárosi telkek ilyen célra. Bankok, bevásárló központok legkevésbé rossz esetben közterek lettek a parkolókból. De az utcákat is sétáló utcásították, hogy lehetetlen legyen az autó közlekedés a belvárosokban, illetve a belvárosok elérése autóval. Az autóközlekedésnek éppen az lenne az előnye mondjuk a busszal, vonattal szemben, hogy háztól házig, indulási helytől az úti célig lehetett vele közlekedni. De ma már nem lehet. A BKV meg egy igen alacsony szintű szolgáltatást méreg drágán nyújtó rabló cég. Csak jobb híján használják az emberek, mert rá vannak kényszerülve, nem azért, mert annyira tetszik nekik.
bela barva
2018. július 25. 23:00
Mindig mindenen nyavajogni kell. Nem birnak elviselni semmit. Türőképesség 0. Teljesen életképtelenek. Megázott az az okos feje, talán cukorból van? Egy kis nehézség adódik és beszarnak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!