Miért nem lehet még gyerekem – átok vagy bosszú lenne?

2017. augusztus 31. 07:33

Lázasan kutattunk elménkben azok után a bűnök után, melyek ilyen reakciót válthattak ki Istenből.

2017. augusztus 31. 07:33
Az ifjú Sára
777

„Logikusnak tűnő feltételezés és mind közül talán a legbarátságosabb, hogy Isten szeretne valamire megtanítani bennünket. Különleges élethelyzetünk által szeretne kimunkálni bennünk tulajdonságokat, melyek által jobb szülők lehetünk. Olyan tapasztalatokat szerzünk, melyekkel másokat segíthetünk. Meglehet. Ugyanakkor, mi nem láttuk melyek lennének ezek a tulajdonságok, és azt az utat sem láttuk, ahol mi jelek lehetünk mások számára. Utólag persze tudom, hogy ez csak a kicsinyhitűségünknek köszönhető és Isten kimunkálta bennünk még jobban a türelmet, a megértést, egyre jobban elhagytuk a skatulyázást, az ítélkezést mások életéről.

Ennél a felvetésnél azonban sokkal nyomasztóbb volt, hogy valamilyen múltbéli tettünkért kell vezekelnünk, vagy akár őseink tetteiért. Lázasan kutattunk elménkben azok után a bűnök után, melyek ilyen reakciót válthattak ki Istenből. Egészen apró jellemhibákat és egészen régi családi vitákat is számba vettük. Sokáig tartott, mire leesett a tantusz, hogy Isten nem ilyen. Egyszerűen nem így működik! Nem sújt le haragjában egy pallossal az emberekre és nem veri meg őket a bűneikért. Isten szeret és abban csak a megbocsájtásnak van helye. Éppen ezért a megbánt, helyrehozott hibáink számára már elenyésztek, így a gyermekáldás elmaradása és egy haragvó és bosszúálló Isten egyszerűen nem illik a képbe.”

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 74 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bell & Sebastian
2017. augusztus 31. 19:24
Tisztelt jó szándékú érdeklődők. Azon, hogy kije volt Ábrahámnak Sára, nem fogunk vitatkozni, mindenki addig ás, amíg kedve tartja, amit talál, tartsa meg bátran. Hárán lánya / Lót testvére / Ábrahám unokahúga / Jiszkáh ugyanazon személy a rabbinikus irodalom szerint.
ottapont
2017. augusztus 31. 17:26
Hogy ebben a konkrét esetben mi volt a gyermektelenség oka az kérdéses. Az átok azonban sokszor és sok helyen szerepel az Ószöv.-ben, előfordul az Újszöv.-ben is. Sőt, mi több, Jézus átkot mondott a terméketlen fügefára. Ennek a történetnek a magyarázata (református oldal): A fügefa megátkozása http://kateteka.hu/292-a-fugefa-megatkozasa/ Katolikus tanítás áldásról és átokról: Áldás vagy átok? Dr. Gál Péter http://www.karizmatikus.hu/index.php/hitvedelem/tanitas-atyak-tanito-testverek/62-aldas-vagy-atok Illetve az átok hatásairól, működéséről, semlegesítéséről DON GABRIELE AMORTH : EGY ÖRDÖGŰZŐ TAPASZTALATAI A könyv elolvasható az itt megadott linken: http://www.karizmatikus.hu/noha/olvasnivalo/1212-egy-oerdoegz-tapasztalatai.html A vakon született történetével kapcsolatban kiderül, hogy a tanítványok ugyanúgy gondolkodtak, mint a korabeli zsidók. Tudták, hogy a terheltség, betegség összefüggésben lehet az egyéni bűnökkel, illetve az ősök által elkövetett súlyos bűnökkel is (fontos megemlíteni, hogy a Földön minden nyomorúság és a halál elsősorban a bűn egyetemes következménye) . Jézus nem cáfolja ezt, mindössze annyit mondd, hogy ebben az esetben nem erről van szó.
áfonya
2017. augusztus 31. 16:22
Az egyház tört már elég borsot az emberiség orra alá,ergo, ne szóljanak bele a lombikbébi "problémához" mert vannak olyan nők akik szeretnének gyermeket de nem lehet, sajnos. Ezenfelül az egyház felépítése olyan, hogy még mindég nem volt képes saját szerkezetén javítani, évszázadok óta. Csupa nőt nem megbecsülő, nem tapasztaló papokból áll ez a szervezet és ők filozofálnak a családról, a gyermeknemzésről, míg ugyanakkor tele vannak pedofilekkel meg melegekkel! Végezetül nem kell okvetlenül megrögzött vallásos, vagy vallásos embernek lenni ahhoz, hogy valaki nemes, rendes ember legyen.
Bell & Sebastian
2017. augusztus 31. 11:37
“Mivel látsz engem, hiszel: boldogok, akik nem látnak és hisznek.” (Jn 20,29)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!