Miért is kell elküldeni Vitézy Dávidot és szétvágni a BKK-t?

2014. november 25. 18:48

Majd az idő eldönti, hogy ki alkalmas a posztjára és ki nem. Így reagált Vitézy Dávid a kinevezése után felmerülő ellenzéki támadásokra. Most úgy tűnik, mégsem volt igaza.

2014. november 25. 18:48
Mátrai Viktor
Alternatíva

„»Majd az idő eldönti, hogy ki alkalmas a posztjára és ki nem.« Így reagált Vitézy Dávid a 2010. október 27-i kinevezése után felmerülő ellenzéki támadásokra. Most úgy tűnik, mégsem volt igaza.

Az akkoriban 24 éves, frissen diplomázott fiatalt sokan támadták, de senki nem tudott értelmes érvet felhozni ellene. Mivel ő volt a VEKE egyik alapítója, szóvivője, és BKV felügyelőbizottsági tagként is kifejezetten jól végezte dolgát, azt nem mondhatták, hogy szakmailag tapasztalatlan lett volna. Ennek megfelelően csak annyit hoztak fel ellene, hogy nem volt vezetői tapasztalata, rokona Orbán Viktornak és azt, hogy akkor még friss volt a diplomája. A fideszes többségű közgyűlés meg is szavazta őt a BKK élére és elkezdhette az építkezést.

Ahogy teltek-múltak a hónapok és leült a por, körvonalazódni látszott egy alapjaiban (jól) működő vállalat. Az volt az igazán meglepő, hogy elsősorban nem arra törekedtek, hogy minél hatékonyabban lehessen megtömni a többi haver zsebét. Persze itt lehet mondani, hogy Széles Gábor és az ő buszai... de én Hagyó Miklóson és Nokia-telefonok dobozain nőttem föl.

Hogy csak a legfontosabb fejlődéseket említsük, Vitézy BKK-irányítása alatt:

  • Lett utastájékoztatás.

  • Azonnal reagálnak és megoldást találnak, ha probléma adódik egy vonalon.

  • Gördülékeny a jegy-, bérletvásárlás.

  • Tiszták (!) a buszok.

  • Fűtött, hűtött járművek járnak.

  • Összefűztek sok különálló vonalat, ezzel gyorsítva a közlekedést.

  • Normálisan összehangolták a főbb csomópontokon járó vonalak menetrendjét.

  • Az éjszakai járatok menetrendjét is úgy tervezték újra, hogy ne kelljen alsó hangon 40 percet várni, ha egyszer át kell szállni.

  • Elindult a közösségi bicikli, a BUBI. Majd fejlődik is.

  • Meghallgatták a közösségi ötleteket és beemelték őket a közlekedésbe.

  • Működnek a ügyfélszolgálatok.

  • Egyre kevesebb helyen kell lavírozni biciklivel az autósok között.

  • Egyre logikusabb a bicikliutak tervezése.

  • Az utakat minimálisan karbantartják.

  • A fővárosi taxik egységesek, és nem - sok esetben lepusztult - szétmatricázott kocsik járják az utakat.

  • A MÁV és a Volán társaságokkal együttműködnek.

  • Végre egy normális arculatot kapott a fővárosi közlekedés.

  • Nyilvános vitákba mertek menni Tarlós Istvánnal.

  • Olcsóbbak lettek a bérletek és az utasforgalmuk is nőtt.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szkeptikus
2014. november 26. 08:32
Nyáron amerikai magyar vendégünk volt, sokat utazott tömegközlekedéssél, nagyon meg volt elégedve. Azt mondta, sokkal jobb, mint náluk (Seattle-ben).
andre
2014. november 26. 03:01
sajnos Vitezyt eddig is alapossan gancsoltak!!!(Kossuth L.utca-Rakoczi ut)Budapest ebbol a szempontbol,plusz az egeszsegugy......az OV. keleti aramlathoz JO erossen vonzodik!!!,es megveti a "degeneralt,tulrendezett" Nyugatot....
tevevanegypupu
2014. november 25. 21:26
Tarlós is meg Vitézy is elég kekk..hogy mást ne mondjak, két dudás egy csárdában, plusz Vitézy meg nem római katolikus..és a gondolatok mélyen nyilván ez is szerepet játszik, főleg Budapesten, ahol ugye van egy barikád és annak két oldala. Plusz Vitézyt elkezdték védeni liberális szervezetek..ez Tarlósnak olyan lehet mint a harci paripának ha megszólal a harci kürt..Ezek olyan szimpátia és lelki dolgok..ennyi együtt dolgozás után, még ha mindketten jól is végzik a munkájukat, alaposan meg lehet ám utálni egymást..
alex.leopardi
2014. november 25. 21:25
kérdezd a polgármestert,ha annyira kiváncsi vagy,vagy csak unod magad és szájfosásban szenvedsz
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!