Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Balaton Expressz, Hétvégi flört és vakációbérlet: vége az átszállásnak a déli parton

2015. június 14. 08:27

Átadták a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti vasúti pályát, így vasárnaptól ismét átszállás nélkül, jóval rövidebb menetidővel lehet eljutni a Balaton déli partjára. A MÁV-Start bevezeti a vakációbérletet a diákok számára, kétóránként Balaton Espressz, hétvégente pedi Hétvégi flört járatot indít a Déliből.

2015. június 14. 08:27

Vasárnapra virradóra újraindult a vonatközlekedés Lepsény és Szántód-Kőröshegy között, a június 20-i nyári menetrend életbelépésével pedig újabb járatokkal bővülnek a vasúti szolgáltatások a Balaton felé. Ezzel véget ért a több hónapja tartó vágányzár, amely miatt átszállásra kényszerültek az utasok, és több szakaszon is megszűnnek a 60 kilométer/órás korlátozások. A 32 kilométeres vasúti pályaszakasz forgalomba helyezésének alkalmából tartott szombati siófok-szabadisóstói sajtótájékoztatón Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója azt is elmondta: a csaknem 30 milliárd forintból felújított dél-balatoni pályaszakasz teljes átadására őszig várni kell, de a menetrend szerinti vonatközlekedés megindulhat.

Jövő héttől már 80, utána pedig 100 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek az érintett szakaszon is a vonatok. Az eddigi pályafelújításoknak köszönhetően a korábbi több mint 100 perces vonatút helyett 80 perc alatt el lehet majd eljutni Siófokra a fővárosból.

70 perc alatt Budapestről Siófokra

Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára azt mondta: a nyári időszakban a dél-balatoni az ország második legforgalmasabb vasútvonala, ehhez képest a legutóbbi átfogó felújítása 50 éve történt. A vasútvonal korszerűsítése a következő években egészen Balatonszentgyörgyig folytatódik. Az újabb rekonstrukció lezárása után, a székesfehérvári vasútállomás fejlesztésével két éven belül 70 percre csökkenhet a menetidő a fővárostól Siófokig – tette hozzá.

A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a pályarekonstrukció részeként a zajterhelést a kritikus helyeken, mintegy 4 km hosszan emelt zajárnyékoló fal, 17 kilométeren zaj- és rezgéscsillapító sínágyazat mérsékli. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi- felső állomásokon, Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak-alsó és -felső megállóhelyeken magas peronok épültek, így kényelmesebbé válik a fel- és leszállás.
A gyalogos és közúti átjárók korszerűsítésével biztonságosabb lesz az átkelés. A Zamárdi városközpontjában lévő, a szántódi révhez vezető út átjárója új helyen, a Honvéd utca vonalában épül meg.

Ősztől újra vágányzár

A várhatóan teljes körűen október végén záruló beruházás kivitelezését a Déli-part 2013 konzorcium végzi 29,99 milliárd forintból, 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával. A konzorciumot a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és a STRABAG Vasútépítő Kft. alkotja. A dél-balatoni szakasz átépítése a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg.

A sajtótájékoztatón Feldmann Márton, a MÁV-Start Zrt. értékesítési vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy ősztől folytatódik a vágányzár, amikor elvégzik az elmaradt munkálatokat, többi között biztosítóberendezéseket létesítenek.

Vakációbérlet, Balaton Expressz és Hétvégi flört

Idén még nem tudják a Balaton déli partján a teljes vasúti menetrendet bevezetni, de a nyári menetrend életbelépésétől, június 20-tól augusztus 30-ig új „termékként” Balaton Expressz járatok közlekednek majd kétóránként a Déli-pályaudvarról Keszthelyre. Ezek a vonatok zárt szerelvények lesznek nyolc kocsival – köztük Intercity kocsival –, ezeket helybiztosítással lehet igénybe venni, és kerékpárszállításra is alkalmasak lesznek. Továbbá napi öt pár hagyományos szerelvényekből álló sebesvonat közlekedik majd a Balaton déli partjára, nagyobb bicikliszállító kapacitással.

Nyáron havonta átlagosan félmillió utas tart a Balaton déli partjára vasúton, minél jobb kiszolgálásukért a hétvégén korszerű motorvonatokat is forgalomba állítanak, és Hétvégi flört fantázianéven szombaton és vasárnap délelőtt három járat indul a tó partjára, majd délután ugyanennyi indul vissza a fővárosba – mondta Feldmann Márton.
Június közepétől kísérleti jelleggel bevezetik a diákoknak a Nyugaton már ismert vakációbérletet, amely egy, kettő, vagy akár három hónapos időtartamra korlátlan utazási lehetőséget biztosít a MÁV-Start hálózatán. Az érvényes dolgozói bérlettel rendelkező utasok pedig hűségük jutalmaként bármely célállomásra 20 százalékos kedvezménnyel válthatnak menetjegyet szeptember 30-áig.

Egységes utastájékoztatás

Witzmann Mihály (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője arról beszélt: az utóbbi időkben tapasztalt aggodalmakkal szemben bebizonyosodott, hogy a dél-balatoni vasútvonal fejlesztése az eredetileg tervezett ütemben halad. Ezt igazolja az a tény is, hogy a nyári szezonra tekintettel – a korábbi vállalási dátumot betartva – június 14-én megindulhat a vasúti közlekedés a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti pályaszakaszon.

Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács szakértője arról számolt be, hogy hamarosan elkezdődik a vasúti, autóbuszos és hajózási információkat egy helyen közlő elektronikus utastájékoztatási rendszer kiépítése.

Játsszon és nyerjen páros belépőt!

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Fakutya Vigyora
2015. június 15. 12:16
2007-es magyarországi vasútbezárások 2007. március 4-től a MÁV megszüntette a személyszállítást 14 vasútvonalon és vonalszakaszon, 478 kilométeren. 2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezeken a szakaszokon 2010-ben Fellegi Tamás gazdasági miniszter úgy nyilatkozott, hogy az addig bezárt 29 vasútvonal a MÁV veszteségeit alig 1%-kal mérsékelte.[ Bezárt vonalak Üzemszünet a Fülöpszállás–Kecskemét vasútvonalon 14 hónappal a rendszeres forgalom leállítása után 13. sz. Környe – Kisbér – Pápa 14. sz. Pápa – Csorna 24. sz. Zalabér-Batyk – Zalaszentgrót 27. sz. Lepsény – Hajmáskér 62. sz. Sellye – Villány 76. sz. Diósjenő – Romhány 84. sz. Kisterenye – Kál-Kápolna 88. sz. Mezőcsát – Hejőkeresztúr 95. sz. Kazincbarcika – Rudabánya 112. sz. Nagykálló – Nyíradony 129. sz. Murony – Békés 151. sz. Kunszentmiklós-Tass – Dunapataj 152. sz. Kecskemét – Fülöpszállás 153. sz. Kiskőrös – Kalocsa Idióta tudatlan bolsevik barmok.
Burmin
2015. június 15. 12:16
Mér csak homokosok flörtölnek ? Én edig másképp tudtam.
yanoo
2015. június 15. 10:46
Az osztrákok a Cargo megvásárlásával a GYSEV-re akarták rátenni a kezüket, de végül az Unijó nem engedte, így rábaszikáztak az üzletre.Cserébe lerohasztották a Cargot,ami bizonyíték arra, hogy szándékuk sem volt az üzletág normális működtetésére.
Akitlosz
2015. június 15. 03:18
Ja, hogy nem is átszállásról van szó! Ezek az újságírók tényleg nem értenek a vonatozáshoz. Ahhoz sem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!