Miért jobb az Adria marketingje és médiahírneve Magyarországon, mint a Balatoné?

2014. szeptember 16. 18:01

A Horvát Idegenforgalmi Közösség Magyarországi Képviselete ma eredményesebben szólítja meg a nyaralni vágyó honfitársainkat, mint saját felségvizein a Magyar Turizmus Zrt.

2014. szeptember 16. 18:01
Máté József
Balaton Barátai Márkaműhely

„Szomorú tény, hogy míg a magyar nyaralók számára régebben az Adria csupán egy kiegészítő alternatíva volt: ma már – statisztikailag is igazolhatóan – helyettesíti a Balatont. Az okok sokfélék, ám két fontos alkotóelem biztosan hiányzik az elején és a végén a rendszerből, a siker két fő komponense: 

1. A tényleges, szervezetileg is funkcionáló, stratégiai szemléletű turizmusirányítás, ami nélkül idehaza az ágazat ma még csak egy fej nélküli lovas. Horvátországban valódi hús-vér turizmusirányítás működik, nálunk még nincs ilyen, helyette évtizedes csúszásban lévő turizmustörvény-tervezetekkel piszmogunk.
2. Az elégedett vendég, az, aki a Balatonra (az Adriához hasonlóan) mindig magabiztosan mehet le és elégedetten távozhat.

A Balaton felelősei számára a helyzet megértését jelentősen nehezíti annak összetettsége, ám aki e két kulcstényezőt figyelmen kívül hagyja, szinte biztos, hogy nem is akar belelátni a problémák magyar tengerébe. Vagy a Balaton-kérdés felelőseként nagyon is belelát, ezért (pl. valós versenyképesség-elemzések helyett) inkább a felelősséghárítás kényelmes rutinjával külső okokat és felelősöket keresgél.  Pedig szakmai realitásérzékünk mentén el kellene fogadni a tényt, hogy… 
> Nem attól lesz rossz hely a Balaton, mert külföldről azzá akarják nekünk tenni: a helyi turisztikai szolgáltatók kifogásolt üzleti magatartása, szakmai hozzáértése, emberi hozzáállása teszi azzá, azoké, akik szezonról-szezonra lenullázzák az ellentétes, minőségre irányuló törekvéseket. 
> Nem az anya-, hanem az emberi természet rontja le a Balatont, és erről egyre többen és egyre többször beszélnek rossz szájízzel, még a Balaton legelfogultabb szerelmesei körében is.
> Nem a Balatonnak rossz a kisugárzása (a tó az idei évben is a legjobb formáját hozta) hanem a szezon éhes, minőségkerülő kizsákmányolóinak, akik a 
puzséri lepukkantság-kép fő előidézői.

Bátran kimondható: a magyar tenger jó hírének rontása mögött – egyes sötétben fogant »szakértői« látomásokkal ellentétben – nem vérre szomjazó konkurens érdekcsoportok állnak, hanem a kollektív szakmai butaság: mi magunk azzal, ahogy gondolkodunk a Balatonról és a szakmai kőbaltát forgatjuk. Marketingesként személyesen is jól ismerem az Adria turizmusképletét és az azt övező szakmai gondolkodást. A stratégiai gondolkodás minőségbeli különbözősége, a fölényes piacismeret (ők sokszor jobban tudják, mit szeret a külföldi, mint mi, hogy mit szeret a magyar vendég) a kommunikációjuk átütő ereje mind azt mutatja, hogy turizmusban fényévekkel előttünk utaznak.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 37 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ördöngös pepecselés
2015. június 19. 15:19
a Balaton legnagyobb hátránya a pénzéhség szinte sehol nem vágnak meg olyan sóher módon mint a Balatonon és Magyarországon. mindjárt a szállás általában összemérhető árban szinte mindenhol a tengerparton de az étkezés is. De ha drágább akkor is érződik a különbség. Pl. a horvát fagyigombóc alig áll meg a tölcséren, a magyar a szégyen kategória, a bolgár kebabos olyan gusztusos és méretű adagot pakol hogy a másodosztályú teszkós magyar alapanyag elbújhat, a higiéniáról nem is beszélve, egyedül az olaszoknál tapasztaltam az idén slumposodást de ott sem drágább az élelem sőt. Ezekhez még hozzájön az önkormányzatok mérhetetlen pénzéhsége ami parkolási jegyekben válik tenyérbemászóvá. Monaco központjában olcsóbb a parkolás mint Balatonbasznádon, arról nem beszélve hogy Barcelonától Szalonikiig mindenütt beszaladhatsz a trafikba ingyen megállással .
Akitlosz
2015. június 14. 12:53
Azért, mert az Adria az tenger, a tenger pedig Magyarországon hiánycikk. Tessék visszaszerezni Fiumét és akkor meg lesz oldva a probléma!
DFK
2015. január 22. 17:38
Igen, az a gond, hogy a Balatonnál a 6 hetes szezonból akar mindenki egész évre megélni. Ezért drágán adják a silány minőséget. Ja, és ha rossz az idő, akkor ülsz a szobában.
mustármag
2015. január 05. 10:18
Má bocsika, de hátha valaki nem tudja! Az Adria egy tenger, a Balaton pedig egy tó!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!