Fogyóban a Ford embléma

2022. október 02. 15:09

Az ellátási lánc akadozása miatt a vállalatnak nincs elég Ford emblémája, sőt nemcsak a jelvényekből van hiány, hanem azokból a névtáblákból is, amelyekkel a jármű márkáját és modelljét jelölik. 

2022. október 02. 15:09
null

A vállalat előző héten pénteken számolt be először a problémáról, mely szerint már a Covid-19 óta küzdenek ezzel a hiánnyal. A Tribar Technologies – amely a Ford számára  az emblémákat gyártja – augusztusi hatállyal kénytelen volt korlátozni működését, mivel 

Nem csak a jelvényekből, fontosabb alkatrészekből sincs elég

A vállalat jelenleg alkatrészhiánnyal is küzd – ez 40-45 ezer járművet érint. Az érintett modellek elsősorban magas árrésű teherautók és SUV-ok.

A The Detroit News szerint a Ford arra számít, hogy a harmadik negyedév végére a tervezettnél több összeszerelt, de alkatrészekre váró járművel kell számolni a beszállítói hiány miatt.

A Ford azt állítja, hogy a negyedik negyedévre be kell fejeznie és ki kell szállítania a járműveket, és hogy 2022-re továbbra is 11,5-12,5 milliárd dollárra becsüli a korrigált EBIT-et – állítja a ZeroHedge.

A vállalat szerint a költségek emelkedése részben az egyik beszállítóval folytatott tárgyalások eredménye, amelyek végül mintegy 1 milliárd dollárral többe kerültek, mint amire a vállalat számított – így számításaik szerint a harmadik negyedéves EBIT 1,4 és 1,7 milliárd dollár között lesz. 

Nem csak a Ford érzi a Covid-19 utóhatásait

A Covid-19 óta az ellátási láncok csorbultak, és ezt nem csak a Ford érzi: egységesen – tehát különböző márkájú gépjárműveknek – csökkent a regisztrációja az előző évhez képest. 

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint áprilisban az Európai Unióban az új személygépkocsik regisztrációjának nagymértékű csökkenéséhez vezetett az ellátási láncra nehezedő folyamatos nyomás – adta hírül májusban a Makronóm.

Az összes új személygépkocsi-regisztráció a blokkban 21 százalékkal csökkent az előző évhez képest, 684 506 eladott darabra. Az ACEA szerint a csökkenés minden nagyobb piacon bekövetkezett, közülük is Olaszországban volt a legnagyobb, 33 százalékos visszaesés. De Franciaország (-22,6 százalék), Németország (-21,5 százalék) és Spanyolország (-12,1 százalék) is megszenvedte az időszakot.

Magyarországon az eladás a 2021-es áprilisi 10 555 darabról 2022 áprilisában 9 090-re csökkent.

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Autofocus
2022. október 03. 19:11
Azért az az autógyár amelyik képtelen maga legyártani egy krómozott és műanyaggal bevont acél jelvényt, az szerintem húzza le sürgősen a rolót. Én értem, hogy eddig Kínában készült, mert ott olcsóbb volt, de nem tegnap óta rogytak meg a beszállítói láncokl! Idióták.
counter-revolution
2022. október 03. 19:07
Ha élne, Henry ma is tudna mit írni a nemzetközi zsidóról. ;)
critical man
2022. október 03. 19:07
Ki kell szerelni a mosógépekből. Azt mondták a haladárok hogy ez egy létező és működő megoldás.
tgely
2022. október 03. 17:41
Ma már nincsen ilyen "autógyártó". Néhány főelemet leszámítva csak összeszerelnek és fényeznek. Az alkatrészek zömét beszállítók álítják elő. Sőtt komplett rendszereket is. Ilyen például hazánk legnagyobb munkáltatója a Continentál, aki futóműveket állít elő. A Ford egyébként a Lengyeleknél bérgyártatja a Volkswagen gyártósorán a legújabb Connect szériáját, amin csak az embléma más...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!