Nyárra kész a borstratégia

2016. május 23. 21:26

Több dolgot is bejelentettek hétfőn a magyar borvilágot illetően a Magyar Bormustra megnyitóján. Gál Péter nyárra ígért egy borstratégiát, a HNT a mértékletes borfogyasztást kezdi el népszerűsíteni, a Tesco pedig elviszi a fogyasztókhoz a borverseny legjobb borait.

2016. május 23. 21:26

Mintegy félezer bort neveztek a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által rendezett országos borversenyre, közölte Légli Ottó, a HNT elnöke az esemény megnyitóján, hétfő este Budapesten. A Magyar Bormustra - XXXVII. Országos Borversenyt május 24-25-én tartják a fővárosban. A bírálóbizottság a legjobb fehér-, vörös-, édes nemes és rozébor cím mellett különdíjakat is odaítél, valamint kiválaszt 70 csúcsbort.

Koch Csaba, a szervezőbizottság elnöke tájékoztatása szerint az idén 467, a múlt évinél 15 százalékkal több bormintával indultak a nevezők a megmérettetésen. A mintákat 7 bírálóbizottságban 49 ítész bírálja el. Brazsil Dávid, a HNT főtitkára az MTI-nek elmondta, hogy a Magyar Bormustra az ország legnagyobb hagyománnyal rendelkező borversenye, amelyet 1955 óta rendeznek meg. A hegyközségi rendszer megalapítása óta a bírálat három szinten zajlik, így a verseny teljes keresztmetszetet ad a magyar szőlő- és borágazat forgalomban lévő tételeiről. Légli Ottó jelezte, hogy a szakmaközi szervezet küldetésének tekinti a magyar borok piacra juttatásának elősegítését, ezért az idei magyar bormustra stratégiai partnere a Tesco Global Áruházak Zrt.

Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára arról beszélt, hogy a magyar borászat a minőségi korszakváltás idejét éli. Fontosnak nevezte, hogy a szakértők véleményt mondjanak a magyar borokról, és ez a visszacsatolás eljusson a borászatokhoz, ebben segít egy magas színvonalon megrendezett borverseny. Szólt arról is, hogy várhatóan még a nyáron elkészül a borstratégia a szaktárca és a HNT együttműködésében.

A megnyitó ünnepségen bejelentették, hogy a HNT két együttműködési szerződést is köt a mértékletes borfogyasztás népszerűsítéséről. Az egyik aláíró partner a nemzetközi Wine in Moderation szervezet. A magyar partnerek között a Magyar Borakadémia, a Pannon Bormíves Céh, a Pannónia Női Borrend és a Vindependent szakmai szervezet van jelen.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!