Eltévedt Vas megyében, Porpác után az InterCity

2016. július 27. 14:03

Nagy meglepetés lehetett Sárváron, amikor a város vasútállomására befutott az Alpokalja IC: ez a vonat ugyanis nem hogy nem áll meg, de alapvetően át sem halad a településen. A hiba Porpácon történt, ahol a vonatot Répcelak helyett Sárvár felé indították, ahol aztán fél órát várakoztak, majd visszamentek Porpácra. A vonat így mintegy hetven percet késett

2016. július 27. 14:03

Eltévedt Vas megyében az Alpokalja IC: Porpácon rossz irányba indították Szombathelyről Budapestre közlekedő szerelvényt, ezért az nem Répcelakra, hanem Sárvárra futott be – írja a Nyugat.hu.

Az utasokat itt fél óráig nem tájékoztatták, de le sem engedték a vonatról. Később azt mondták, hogy technikai malőr történt.

A vonat a várakozás után visszaindult Porpác felé, ahonnan már a megfelelő sínpáron indult el, így mintegy hetven perces késéssel folytatta útját a főváros felé. A GySEV ezt írta közleményében a lapnak: „A GYSEV Zrt. megkezdte az eset körülményeinek kivizsgálását. Amennyiben a késés miatt az érintett utasok kártérítési igényt nyújtanak be, azt természetesen megtéríti a vasúttársaság. A GYSEV Zrt. az okozott kellemetlenség miatt az utasok szíves elnézését kéri”.

Összesen 57 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
illesl
2016. július 27. 22:14
Múltkor Rákos állomást hagyta el a Gödöllő felé menő vonat. Csupán egy gond volt, Rákoshegy, Rákoskert irányába indult el, nem Gödöllő felé. Vélhetően a mozdonyvezető ismerte az útvonalat és nagyon lassan visszatolatott . Majd újraindult, most már Gödöllő irányába. Mindezt azért írom le, azt nyilatkozta egy mávos vezető, ilyen nem volt meg. De volt.
GV0917
2016. július 27. 20:11
Könnyű eltévedni ott, ahol vannak sínek. De próbáljon eljutni olyan helyekre, ahol már rég megszűnt a a vasútvonal... Persze, fütyül a vonat- indul a bakterház! Vass..sssutasssss s s s .... Technikai malőr? 46%os, vagy 50%os volt? "Azt mondják, hogy cigány vagy, De lesz még a vasutasra vasárnap! Berúgnak a vasutasok, Gyalog járnak az utasok-utánuk!"
Strassnoff Ignác
2016. július 27. 18:52
Egy kis adalék, hogy a seggfejek jobban anyázhassanak. Roppant mód szíven üt... :))) Orbániában (Nem csak mostanában, hanem évtizedekre visszamenőleg.) a vasútnak csak 3 komoly ellensége van. Az időjárás, az utasok és önmaguk. Tavasz, ősz: Eső, szél, köd. Tél: Fagy, hó. Nyár: Hőség, viharok. Ez mind-mind a vasút ellensége. Rögtön késnek, megállnak. Magyar specialitás a következő kifejezés: "Rendkívüli időjárás." Mert ha télen esik a hó, vagy nyáron 30 fok van, az rendkívüli! Beszarás, nem? Fordítva esetleg. Az rendkívüli. Mi lenne ezekkel északon, délen, sivatagban, hegyekben? Egy kis viszonyítás: Az ÖBB (Osztrák vasút.) nem túl régi statisztikája: A vonatok 98%-a az előző évben hajszál pontosan érkezett. Pedig ott is van tél, nyár, nyáron tél, hegy, víz, minden lófasz. Oszt mégis... Külön érdekesség, hogy ez az adat tartalmazza a nemzetközi vonatokat is.Láttam már olyat, hogy a Budapest-Bécs vonalon a vonat Győrig összeszedett egy rendes késést, aztán onnét úgy ment, hogy azt hittem fel akar szállni. És pontosan ért Bécsbe... Vicces, hogy azon a vonalon amin a Railjet 160-180-as tempóban süvít, ha késést kell behozni, a MÁV szerelvény úgy lépi át a 100-at, hogy a mozdonyvezető piros betűkkel jegyzi be a naplójába az esetet. A felső vezetékkel és a sínekkel is csak a magyar vonatok küzdenek. Ugyanazon a vonalon.. A tisztaságról, az állomásokról, fűtésről, hűtésről, akadálymentességről és egyéb hülyeségekről már ne is beszéljünk! Lehet anyázni, elmesélni, hogy ez nem így van! (Előtte esetleg rá lehet nézni az Elvirára, hogy ebben a percben épp hány vonat késik! Úgy, hogy a 4 perc alatti késés nem késés..) Egy régi Rádiókabaréban ment le a vicc: -Japánban ha késik egy vonat, harakirit követ el az állomásfőnők. Magyarországon akkor követ el harakirit, ha pontosan érkezik. -Baromság. Magyarországon még sosem követett el állomásfőnök harakirit. -Hát ez az...
Strassnoff Ignác
2016. július 27. 18:15
Döbbenetes számomra, hogy mennyi zseni védi a vasutas zseniket. Természetes, hogy itt mindenki a vasút szakértője. Meg úgy általában minden egyéb szakértője. Én nem vagyok ilyen, csak egy laikus. Ha lehet ugyanilyen laikus módon válaszolhatnának a zsenik! 1/ Mint egy hülyével már megvitattuk, magyar vasútról van szó. Többségi magyar tulajdon, magyar területen történt a sztori, magyar vasutasokkal. Szóval ne toljuk másra a szart! 2/ Lassan, hogy a zsenik is értsék.: Ül a faszi a mozdonyon. Azon a kibaszott mozdonyon, amin naponta dolgozik. Valami faszfej kollégája rejtélyes okból úgy dönt, hogy ez a vonat ma nem arra fog menni, amerre minden kibaszott napon szokott. ("Varietas delectat", amint a művelt latin mondotta anno.) Úgyhogy okosan átállítják a váltót, a szar irányba, aztán megkapja a szabad jelzést a vonat. És elindul... A derék masiniszta érdeklődve figyeli, hogy eddig minden kurva nap a baloldali sínpáron hagyták el az állomást, most meg a jobboldalin. "-Figyee mán Józsikám, nem balra szoktunk mennyi eddig? -Ne légy má balos Béla! Mostantúú jobbra megyünk! A bakter aztat jobban tuggya! Ha meg ekúrta, majd visszagyüvünk a következőrű! A paraszt meg örűjjon, hogy vonatozhat!" Tök jó, nem? Mindezt az utasok pénzéért. Én (Mint laikus.) gondolnám, hogy ha már valami kapitális állat szar irányba küld el, akkor ahogy áthaladok a váltón és rájövök, hogy szar irányba megyek, akkor szépen fékezek, szólok az állomáson ténykedő fasznak, hogy küldje oda a józan kollégáját, mert szar került a palacsintába, aztán egy kis tolatás után ha sikerült kitalálni a helyes irányt, megyek arra, amerre úgy általában szoktam. Ha jó fej vagyok körbetelefonálom a kollégákat, hogy vigyázzanak, mert az állomáson a fogyatékosok vették át az uralmat. De sokak szerint itt szinte semmi baj nem történt, mindenki faszán dolgozott, mi a faszt kell ilyen apróságon rugózni. Na ezek megérdemlik, hogy ilyen helyen éljenek. A többi meg kénytelen megszokni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!