Marketingakció az újabb „nemzeti konzultáció”

2016-02-11 14:47:18

Zádori Zsolt
Helsinki Figyelő
A kormány „nemzeti konzultációval” kérdezné meg a lakosságot, támogatná-e a terrorveszély elrendelését lehetővé tevő módosítást. Az eredmény aligha lehet kérdéses. Már csak azért sem, mert ilyesfajta kérdésekre nemrég adott választ az ország népe.

Ne menjünk bele, hogy a »kérdések« milyenek, és abba se, hogy maga a kiértékelés mennyire tekinthető megbízhatónak. Egy pillanatra most vegyük komolyan az eredményeket, ha már elvertek rájuk 960 milliót. Ezek szerint jó féléve a válaszadók 70,5%-a saját élete szempontjából is nagyon fontosnak tekintette a terrorizmus problémáját. 39,3% látta komoly esélyét annak, hogy Magyarország is terrorcselekmények célpontjává válhat. 61,1% szerint nyilvánvaló összefüggés van a »bevándorlás« és a terrorizmus között. És 77,4% teljes szívvel támogatja a kormány »új megközelítését«. Minek megismételni mindezt? Hisz a kormány maga is tudja jól, mi lesz a válasz arra kérdésére: Az ellenzéki pártok egyike sem támogatja, hogy Magyarország képes legyen megvédeni magát a fokozódó terrorveszéllyel szemben. A kormány a magyar emberek biztonsága érdekében múlhatatlanul szükségesnek tartja az Alaptörvény módosítását. Ön támogatja-e ebben a kormányt?

Karinthy Frigyes Ady-paródiájában feltette a kérdést: »Hát maga megbolondult, / Hát maga megbolondult, / Hogy mindent kétszer mond, kétszer mond?« Bolondnak a legkevésbé sem neveznénk a kormányt, viszont az elég jól látható, az Alaptörvény-módosítás körüli habverés nekünk, polgároknak »felgerjeszti szittya vérünk«, ami aztán ürügyül szolgálhat akár az előrehozott választásokra is. A »nemzeti konzultációt« tehát aligha tekinthetjük másnak, mint a kormány direkt marketinges akciójának.

 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.