Ezúttal túl messzire ment a Facebook

2017. március 13. 11:30

Teljesen feleslegesen klónoz a Facebook Snapchat funkciókat.

2017. március 13. 11:30
Jon Russell
TechCrunch

„A közösségimédia-óriás kétmilliárd felhasználójával és a Messenger app egymilliárd rendszeres userével médiatörténelmet ír. Adjuk hozzá felvásárlásait, a milliárd felhasználós WhatsAppot és a tavaly nyáron félmilliárdot elért Instagramot, és máris megállapíthatjuk, hogy a Facebook generációja óriása, és ez a generáció aligha fog még egyszer megélni ekkora durranást. Növekedésével nagyon magasra állította a közösségihálózat-mércét, aminek például a Twitter és legújabban a nemrég tőzsdére került Snapchat is keményen érzi a következményeit.

A példátlan siker ellenére is úgy tűnik, Zuckerbergék ki akarják ütni a Snapchat-et, amit nem is olyan régen még 3 milliárd dollárért fel akartak vásárolni. Az Instagramon is klónozzák az app egyik lényegét, az eltűnő fényképfunkciót, és ugyanez a funkció a jelenlegi mobilkommunikáció két koronagyémántján, a Messengeren és a WhatsAppon szintén megtalálható. Csak annyit mondhatok, hogy ezzel keserűbbé tették a Messenger-használatomat. Ráadásul el sem lehet távolítani, így meg az app felett soha nem látok háromnál többet a bő 600 Facebook-barátom közül szerte a nagyvilágból. Úgy vitte bele a Snapchat világába, hogy alig tudtunk róla valamit. Egyre többen tartják nevetségesnek. Mi a fenének csináljon mindenki történeteket?

A WhatsApp élmény ugyanilyen pocsék. Úgy tűnik, abból indultak ki, hogy a »világ maradék részén« a Snapchat nem vetette meg a lábát, nem is összpontosít a feltörekvő piacokra, és ezekkel az új funkciókkal a Messenger és a WhatsApp ott is sikeresebb lehet.

Fiatal felhasználók, a millenniumi generáció kivételével az azonnali üzenetküldő appokat általában feljavított sms-ként használjuk. Azt pedig felesleges agyonbonyolítani. Szerencsére a Facebook másra, például a WhatsApp üzleti szolgáltatásaira is összpontosít. Teljesen feleslegesen kockáztat a Snapchat funkciók utánzásával. Az üzenetküldő appoknak hasznosnak és szórakoztatónak kell lenniük, és nem kell minden terméket teletömni rivális cégek újításainak másolataival.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Kapcsolódó cikkek

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Zokni
2017. március 18. 17:57
"Most komolyan, ki használ még facebook-ot egyáltalán?" - írja. Én ugyan nem értem a cikket, de ezt a kérdést értem, és nem értem, hogy miért kérdi? Állítólag, 2016 november 2-i cikk szerint napi egymilliárd a használói száma. Remélem, nem kell Önnek a lista név szerint is...
Nuttika
2017. március 14. 14:36
Nekem anno középiskolában (2010!) azért kellett regisztrálnom, mert a töri tanárom azt mondta, képek a fb-on. Nem vicc, oda rakta fel a dolgozathoz szükséges képeket, térképeket. Egyetemen megint csak fontos, mivel sajna itt terjednek a hírek, mert hát a tanár egy embernek adja át a dolgot, itt cserélnek a diákok információt, jegyzeteket. Viszont a magam részéről egyre irritálóbbnak találom, jó ha hetente szánok rá 5 percet és köszönöm, elég volt. Már a felfüggesztésen gondolkozom. Akkor maradok a twitter-instagram kombónál (bár mindkettőn passzív követő vagyok), akikkel meg napi szinten beszélgetek, plurk privát profillal.
fogd a pénzt és kuss
2017. március 14. 10:02
már megint lop a cukkerberg?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik