Valós piaci szempontokat a bormarketingbe!

2017. január 17. 19:20

Kardos Gábor
Mandiner.bor
Szeretnénk felhívni a ProWein magyar standjának szervezői figyelmét a statisztikai tényre, hogy a balatoni vendégéjszakák számával hosszú ideje legfeljebb az összes többi vidék együttvéve vehetné fel a versenyt.

Kardos Gábor írása.


Tisztelettel szeretnénk felhívni a düsseldorfi ProWein magyar standjának szervezői figyelmét a statisztikai tényre, hogy a balatoni vendégéjszakák számával hosszú ideje legfeljebb az összes többi vidék együttvéve vehetné fel a versenyt, ezért már jó ideje kiemelten kellene kezelni mint a turisztikai adatai alapján nagyságrendileg legfontosabb borrégiós desztinációt – különösen német szakvásárokon. Ugyanez vonatkozik természetesen a magyar külképviseleteken és más vásárokon megvalósuló országpromócióra.

Ha a számokat nézzük, akkor 2015-ben például a balatoni vendégéjszakák száma 4 millió 989 ezer, míg viszonyításképp Tokajé 7 350 vendégéjszaka. (Csak Balatonfüred, tehát nem az egész Füred-csopaki borvidék: 591 362 vendégéjszaka.) 

Mindezzel persze nem azt akarjuk elérni, hogy annyiszor nagyobb szerepet kapjon a Balaton, mint amennyivel nagyobb a súlya a piacon, de legalább annyi év elmaradás után a kirívó aránytalanságot csökkentsük végre érzékelhető módon és ezáltal is jobban érvényesüljenek a bormarketingben a valós piaci és borturisztikai szempontok.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 6 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés