Bemutatkozott az Uber önvezető autója

2016. szeptember 15. 11:30

Hétfőn bemutatkozott az Uber önvezető autója. Egyelőre ül benne humán vezető, hogy szükség esetén átvegye a volán feletti uralmat.

2016. szeptember 15. 11:30

Andrew J. Hawkins, a The Verge újságírója, néhány kiválasztott egyikeként hétfőn tesztelte az Uber egyik új önvezető autóját Pittsburghben. A volán mögött ülve gyönyörködött a felhőtlen kék égben, mindaddig, amíg egy Ford SUV hirtelen meg nem állt előtte. Agyában beindultak az automatizmusok, de mielőtt a fékre lépett volna, az autó magától lefékezett. A SUV vezetője intett, hogy előzze meg. Az önvezető autót telepakolták szenzorokkal és kamerákkal, hogy „lássa” környezetét, viszont algoritmusában semmi nem értelmezte az egyetemes „kerüljön meg” jelt. Embernek kellett átvenni az irányítást.

Mostantól két Uber-alkalmazott vesz részt minden egyes úton és figyeli a jármű paramétereit. Az egyik a volán mögött, a másik az anyósülésen, miközben laptopján megjelennek az autó szenzorai által gyűjtött adatok és képek. A végcél, hogy senki ne üljön a kliens által kért kocsiban. A cég számít a tesztalanyok visszajelzéseire, azok alapján finomít majd a programon, bővíti ki újabb képességekkel.

Hawkins szerint a teszt egyszerre volt izgalmas és földhözragadt. Meglepte, milyen ügyesen vezetett az autó, de az is, hogy sokszor és váratlanul kapcsolt ki autonóm módból. Elmondása szerint más újságírók egyáltalán nem tapasztaltak ilyesmit. Néhányszor égnek állt a haja: egyszer egy traktor-pótkocsi kanyarodott hirtelen eléje, aztán egy gyalogos okozott kellemetlen másodperceket. Előre nem jelezhető, mégis rutinhelyzetek, amelyekkel az ember naponta szembesül, az autó számítógépének viszont a pillanat törtrésze alatt kell döntést hoznia. Néha pont ilyenkor kapcsolt ki autonóm módból.

„Korai stádiumban vagyunk még. Önvezető Uberekben biztonsági vezető ül a sofőrülésen, mert sokszor, például rossz időben szükség van emberi beavatkozásra. Sőt, még e problémák korrigálása után is megoszlik a vezetés, a szolgáltatásokat mindketten, vezető és önvezető Uber nyújtják” – jelentette ki a cég.

Kapcsolódó cikkek

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Cukrosleves
2016. szeptember 17. 11:05
Amíg itthon működtek, a sofőr fektetett be az autóba, és fizette az amortizációt, és a szervízköltséget. Tulajdonképoen nullszaldós volt, a munkaidejét pedig ingyen adta az Ubernek. Az Ubernek csak egy tollbetétet kellett befektetnie, és a fubadíj negyedét pedig lenyúlta. Ami után a sofőr adózott. Mi lesz ebben a buli, azt nem értem!
williams12
2016. szeptember 17. 11:04
Helló Vagyok férfi francia állampolgárságú politikus foglalkozó pénzügyi kölcsönök vagy rövid és hosszú távú magánbefektetések kezdve € 5000 € 80.000.000 senkinek komoly, megbízható és őszinte kívánó kölcsön. My kamatláb változik 2% -ról 3% attól függően, hogy a hitel összegét és időtartamát vissza a források, hogy különösen nem akarom, hogy megsértik a törvény uzsora. Kérjük, lépjen kapcsolatba velem (williamsdubois42@yahoo.fr) a jövőre nézve.
rosszkutya
2016. szeptember 17. 00:16
Teljesen reális, életszagú történet: adott egy cég, amely mindenféle érdemi befektetés, kockázat, foglalkoztatás, felelősség nélkül 20-25 százalékos részesedést bír zsebre rakni mások bevételeiből, majd ugyanez a cég inkább úgy dönt, hogy irdatlan anyagi ráfordítással önvezető autót fejleszt ki, szintén brutális befektetéssel ilyen flottá(ka)t hoz létre és üzemeltet, vállalva az ezzel kapcsolatos nyűgöket, hogy végül a költségeket kifizetve zsebre tehessen nagyjából 20-25 százalékot. És ezt van, aki csont nélkül benyalja?
ördöngös pepecselés
2016. szeptember 16. 16:56
ez a cikk csak azt bizonyítja hogy a világ ugyanazon szűk réteg kezében van. Uber, Google, Bayermonsanto tökmindegy
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik