Reklám, adó

2015. február 5. 7:23

Simon Zoltán
Népszava
Csináltak egy kis reklámot az RTL-nek, de most már sokallják a hirdetés árát.

„Lázár az Európai Bizottság Versenypolitikai Főigazgatóságának komoly aggályaira hivatkozott és azt is mondta, hogy a kormánynak mérlegelnie kellett: »egy bizonytalan kimenetelű jogvitát, vagy egy jó egyezséget választ«. Mármint az RTL Klub tulajdonosával. A Bertelsmann-csoport tett is ajánlatot - ezt is Lázártól tudjuk.

Vagyis Merkel kancellár látogatása után egy nappal »a Brüsszelt nem Moszkvának tekintő« kormány rájött arra, hogy jobb a békesség az Unióval és a RTL-lel, fölösleges az oroszlán bajszát 50 százalékos adókulccsal huzigálni, és még jól is kijöhetnek abból, ha a 8-10 milliárd összbevételre tervezett sarcból visszavesznek. Inkább fizessenek a kicsik is (mint a Népszava), és még a befektetői bizalom is nőhet. Azt a kormánypárti érvet, amit Rogántól Kurucz Éváig mindenki felhozott, hogy aki nagyobb reklámbevételt ér el, több adót fog fizetni, Lázár elfelejtette. Talán eszébe jutott, amit az szja egykulcsossá tételekor mondtak: aki többet keres így is több adót fizet.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 11 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Másról szól a fáma. Az érintetteknek és az EU-nak is más a problémája, mint amit mondanak, hiszen ha bebizonyosodna, hogy a bevétellel harmonizáló adókivetés megszünteti, vagy minimálisra szorítja a trükközést, „adóelkerülést” akkor ezt lehetne más területen is alkalmazni.

Így ami ebben a reklámadó témában folyik médiában mindent érint, csak a leglényegesebbről hallgatnak. Ez pedig nem más, mint az, hogy nincsen, vagy csak minimális lehetőség van a pénzügyi trükközésre. Ez is csak azért van, mert az eredeti elképzelést a törvényalkotó felhígította azzal, hogy a megelőző év veszteségének 50 %-a elszámolható adóalap csökkentő tételeként.
(2014. évi XXII. törvény a reklámadóról 10. § Az adóalany csökkentheti a 2014. évben kezdődő adóév adóalapját - legfeljebb annak erejéig - a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 17. § (1) bekezdése vagy az Szja tv. 49/B. § (7) bekezdése szerinti elhatárolt veszteség 50%-ával, feltéve, hogy a 2013. évben kezdődő üzleti évben az adóalany adózás előtti eredményének összege nulla vagy negatív.)
A leírtakat igazolja a portfolio.hu írása; http://www.portfolio.hu/vallal..

Így minden ami ezen kívül van, csak ködösítés. Ugyanez történne, ha a gazdaság más területén is, ha a bevételhez között adózás lenne.

Válaszok:
Berecskereki | 2015. február 5. 8:21

A linken található írás elolvasható, ha a keresőbe beírjuk "Megdöbbentő: az RTL sem fizethet 2014-ben reklámadót?!" és innen hívjuk be.

Válaszok:
tommybravo | 2015. február 5. 11:59

Tipp: Tegyél a nem mandineres linkek végére egy kettős keresztet, akkor működni fognak, kattinhatóak maradnak.

Reklám: http://www.monoricenter.hu

Adó: Azt nem ismerjük....

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés