Van-e még publicisztika a vidéki lapokban?

2014. augusztus 14. 11:58

Zöldi László
Médianapló
Évtizedekig az volt a karrier-pálya, hogy valaki bedolgozta magát egy témakörbe, és alkalmanként vélemény-műfajban is összegezte a tapasztalatait.

Alighanem azért, mert a publicisztika kezd kikopni a vidéki sajtóból. Egyre kevésbé lehet az újságírói tevékenység megkoronázása. Holott évtizedekig az volt a karrier-pálya, hogy valaki bedolgozta magát egy témakörbe, és alkalmanként vélemény-műfajban is összegezte a tapasztalatait. A tanítványaim például arról panaszkodnak, hogy miközben hír-újságíróként megbecsülik őket, egy-egy sajtólevelező többször jelenik meg a véleményével és a teljes nevével, mint ők, a belső munkatársak. Ami azért tragikomikus fejlemény, mert ismerem a német nyelvterület sajtóját, amelynek munkatársai nemhogy rendszeresen közölnek jegyzeteket, hanem a hétvégi számokban még a legszubjektívebb újságírói műfajban, a tárcaírásban is jeleskedhetnek.

Ugyanezek a tulajdonosok nálunk már eltüntették a tárcát a műfaji választékból, és ahogy elnézem, a következő áldozat a publicisztika lesz. Ehhez képest kétségkívül másodlagos jelentőségű, hogy a felkészült és gyakorlott publicistákat foglalkoztató Délmagyarország a digitális olvasók elől néhány napig eldugta a minőségi jegyzeteket. Megnyugtató, hogy szerkesztői módosították a hibás döntést, félő azonban, hogy a tiszteletre méltó lépés nem rehabilitálhatja a vidéki sajtóban tengődő publicisztikát.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 5 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés