Elképesztő új rekord a Kékszalagon – megint a Fifty-Fifty

2014. július 10. 16:28
A Fifty-Fifty több mint három órát javított saját rekordján, és nagy fölénnyel nyerte a 46. Kékszalag Audi Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyt. Józsa Márton szerint lehet még ennél is jobb időt vitorlázni.

A Fifty-Fifty 2012-ben 10:34 órás idővel ért el új csúcsot, megdöntve akkor a Nemere II 1955 óta élő, 10 óra 40 perces rekordot. A Józsa Márton kormányozta kétárbocos katamarán gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott, és 7 óra 13 perc 57 másodperces idővel diadalmaskodott.

A kormányos összességében ideálisnak nevezte a versenyt, de úgy vélekedett, hogy a most elért időnél is lehet jobbat vitorlázni.

„A szigligeti öbölben kicsit erős volt a szél, ott kapaszkodnunk kellett és visszafelé eltört a bumunk vége. Ez kicsit aggasztó volt, de tudtuk kezelni a helyzetet. Taktikailag jól versenyeztünk, jó irányokba mentünk, jól dolgozott a csapat” – értékelt Józsa Márton, hozzátéve, hogy menet közben vitorlacserékre kényszerültek, amivel nagyjából egy órát veszítettek, a szélviszonyok miatt pedig nagyjából másfélszeres távot vitorláztak.

Az üldözők közül az osztrák Andreas Hagara vezette Naturaqua siklott célba másodikként, a Nagy R. Attila irányította Team Black Jack pedig harmadikként. Előbbi hátránya 24:08, utóbbié pedig 51:44 perc volt.

Összesen 10 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Fejlődnek a hajók, és jóval többen is vannak a komolyabb versenyzők.

A rekordot évtizedeken át tartó Nemere II 75-ös cirkáló. Most eléggé lemaradtak az élmezőnytől, de másik 75-ös, a Sirocco 17.-ként, 11:33 alatt ért be (ami lassabb a rekordnál). Ráadásul ezeket nemrég felújították, gondolom, a felszerelésük is jobb, mint amikor a régi rekordot beállították. De mivel ezek fa hajók, viszonylag nehezek.

A szocialista időkben nem nagyon voltak versenyhajók, lassan rohadtak a régi cirkálók... A '90-es években aztán egy darabig nagyjából az (új építésű, de a klasszikus mintát követő) 70-es cirkálók voltak az élmezőnyben, azok most sem mentek rekordidőn belül. Közülük elsőként az Anna most 11:20 alatt ért be, ami lassabb a rekordnál (bár szintén elég szép.) Az új típusú, könnyebb és siklásra épített hajók közül aztán megjelentek mellettük az Assok, Nauticok, köztük nagyjából a szélviszonyok döntötték el az eredményt. A leggyorsabb "hagyományos" hajó most az Avatar volt (11:13-mal), ami alapvetően egy Nautic, de kidobtak belőle mindent, aminek súlya van és nem feltétlenül szükséges...

Katamaránok és liberák hosszú ideig nem versenyezhettek (sokáig nem is nagyon voltak...), aztán egy darabig nyílt és zárt versenyek váltották egymást. Most jött össze minden.

A katamaránok a fölényüket már akkor bizonyították, amikor korai változataik segítségével a polinézek vagy 1000 éve ezekkel népesítették be a Csendes óceán szigetvilágát, de még Új-Zélandot is..

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés