RTL: Bebizonyosodott, hogy a reklámadónak mi a valódi célja

2014. június 30. 16:05
Az RTL Klub úgy reagált a reklámadó szabályainak újabb módosítására: bebizonyosodott, hogy a szabályozásnak semmi köze az arányos közteherviseléshez, hanem a kormány el akarja hallgattatni azokat a médiumokat, amelyeket nem tud befolyásolni. A Fidesz szerint csak a kiskapukat zárják be.

L. Simon László úgy módosítaná a reklámadóról szóló törvényt, hogy az adóalapot csak akkor lehetne csökkenteni, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív. Így az RTL Klub mégis meg kellene, hogy fizesse a reklámadót, annak ellenére, hogy jelentős elhatárolt vesztesége volt az elmúlt években.

Az RTL Klub közleményben úgy kommentálta L. Simon újabb javaslatát: „szinte tudni lehetett, hogy ha az eredetileg elfogadott törvényt nem sikerül úgy megfogalmazni, hogy az ezt a célt elérje, azt azon nyomban módosítani fogják és még inkább az RTL-re szabják”.

Szerintük mindez egyértelmű beismerése annak, amit a társaság hetek óta állított: a törvénynek semmi köze az arányos közteherviseléshez vagy a kereskedelmi televíziók műsoraihoz. A közlemény szerint a törvény célja mostantól még világosabb: ne maradjon olyan jelentős médium az országban, amelyet a hatalom nem tud befolyásolni. „Hogy célját elérje, azoktól az eszközöktől sem riad vissza, hogy korlátozza a szabad versenyt, a piacgazdaságot és a sajtószabadságot” – olvasható a közleményben.

A Fidesz-frakció szerint viszont azért szükséges a reklámadótörvény módosítása, hogy minden kiskapu bezáruljon, senki ne kerülhesse el az adó megfizetését. A törvénymódosítás „megakadályozza, hogy nyereséges multinacionális médiacégek fiktív veszteségekre hivatkozva kibújjanak az adózás alól” – írta közleményben a kormánypárt parlamenti képviselőcsoportja.

L. Simon előterjesztéséről kifejtették: az indítvány szabályozza a reklám közzétevője és a hirdetés megrendelője közötti szerződéseket, továbbá bevonja az adózásba a reklámértékesítő társaságokat, a sales house-okat is. Értékelésük szerint a módosítással átláthatóbbá válik a reklámot megrendelő és az azt közzétevő közötti viszony. A javaslat alapján ha a reklám közzétevője nem rendelkezik olyan nyilatkozattal, amelyben kijelenti, hogy eleget tett a reklámadó-fizetési kötelezettségének – vagyis nem fizette be az adót –, akkor azt a megrendelőnek kell rendeznie úgy, hogy az általa megrendelt reklámközzététel ellenértékének 25 ezer forintot meghaladó része után 20 százalékot kitevő egyszeri adót kell fizetnie – ismertette a frakció.

 

Összesen 52 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

emberek, gondolkozzatok mar egy kicsit!
hogy lehet egy olyan torvenynek orulni, ami lenyegeben arrol szol, hogy:
te! ceg akit nem szeretunk! te leszel szives fizetni.

ez pont olyan, mint amikor a kommunistak 49-ben lenyultak a magantulajdonban levo vallalatokat, csak (meg) icipicit alacsonyabb szinten. de komolyan mondom, az mar csak egy lepes.

Nem értem ezeket a kapálódzó egyéneket. Eddig orrba szájba azt kommunikálták, hogy fizessenek a gazdagok. Most teljesedett, akkor most már ez sem jó. Aki milliókat, milliárdokat tud kifizetni reklámra, azzal fizettessék meg az adót.
Amikor a bérből élőkre akarták ráhúzni a bér után a magasabb kulcsot, akkor nem korlátozták az állampolgári jogokat, a szólásszabadságot? Csak akkor van korlátozva, ha egy külföldi céget érint?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés