Benyújtották a parlament elé a maxi-Dubairól szóló törvényjavaslatot, Karácsony erre újra a kedvenc szavát kezdte ismételgetni

2024. március 29. 16:57

A világ legnagyobb ingatlanfejlesztője ötmilliárd eurós beruházást valósíthatna meg egy évtizedek óta elhagyatott rozsdaövezetben, de Karácsony erre is nemet mond.

2024. március 29. 16:57
null

Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

 

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes csütörtökön benyújtotta a Magyarország Kormánya és az Egyesült Arab Emírségek Kormánya közötti gazdasági együttműködésről szóló törvényjavaslatot az Országgyűlés elé. Mint ismert, ez a dokumentum tartalmazza azt a projektet is, amelynek keretében a régóta elhagyatott rákosrendezői vasútállomás területén jelentős ingatlanfejlesztést hajtanának végre, és amelyet csak mini- vagy maxi-Dubaiként szoktak emlegetni a közbeszédben.

A megkötött együttműködés értelmében a projekt megvalósításához szükséges ingatlanokat az Egyesült Arab Emírségek által – a magyar kormány határozatában kiadott előzetes írásbeli hozzájárulásával – kijelölt gazdálkodó szervezetnek értékesíti.

A magyar kormány a projekt megvalósításához szükséges állami infrastrukturális fejlesztéseket (gyalogos felüljáró, vasút feletti közúti felüljáró, vasúti pálya fejlesztése, a vasúti pálya befedése arra alkalmas módon, hogy felette egy park kialakítható legyen, M1 metró meghosszabbítása, kerékpárút és gyalogút) megvalósítja, és az ehhez szükséges forrást legalább 800 millió euró becsült összeg erejéig biztosítja, a reptéri gyorsvasút jövőbeni fejlesztése esetére vállalja, hogy közvetlen kapcsolatot biztosít a projektben létrehozott vasútállomás és a repülőtér között.

Az Egyesült Arab Emírségek kormánya pedig vállalja, hogy ösztönzi a kijelölt ingatlanfejlesztőt, hogy a projekt keretében 5 milliárd euró összegű beruházást valósítson meg, beleértve a tervezett rákosrendezői vasútállomás megépítését.

Milleniumi városközpont épülhet a világ egyik legnagyobb ingatlanfejlesztőjének részvételével

A rákosrendezői régi vasútállomás évtizedek óta csak pusztul, a ‘90-es évekig rengeteg tehervonat érkezett oda naponta, és ott szervezték meg a további útjukat, ám a KGST összeomlása óta nincs szükség a pályaudvarra.

Kihúzó vágányok a Nyugati pályaudvar felé Rákosrendezõ pályaudvaron 2024. január 3-án (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

Lázár János még tavaly decemberben úgy fogalmazott, a világ egyik legnagyobb ingatlanfejlesztője a század legnagyobb beruházását hajthatja végre Zuglóban. Az építési és közlekedési miniszter új milleniumi városközpontként emlegette a projektet, amely tulajdonképpen az Andrássy út meghosszabbítását jelentené.

Ezt is ajánljuk a témában

A miniszter elmondása alapján közvetlenül Orbán Viktortól kapta a feladatot, hogy foglalkozzon a feladattal és az 1,3 millió négyzetméteres területtel. A kormányfő azt kérte: ne középszerűt, hanem valami igazán nagyszerűt alkosson.

A Világgazdaság idén februárban arra kérdésre kereste a választ, milyen hatással lesz a projekt a fővárosi ingatlanpiacra. A lapnak nyilatkozó ingatlanpiaci szakértők abban biztosak voltak, hogy amint nekilát a világ egyik legnagyobb ingatlanfejlesztője a század legnagyobb beruházásának Budapest szívében, kézzelfogható hatással lesz a szűkebb-tágabb környék, a XIV. és a XIII. kerület lakásáraira is.

Karácsony, a nemek embere

Romos épületek a Tatai úton a Rákosrendező pályaudvar mellett 2024. január 3-án (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

A baloldal, főként Budapest főpolgármestere az első hírek óta politikai kampányeszközként használja a projektet: folyamatosan a megvalósítás ellen érvelnek mondván, meg kell védeni a budapestieket a beruházástól.

A törvényjavaslat csütörtöki benyújtása után sem történt másképp. „Az LMP - Magyarország Zöld Pártja arra kéri az országgyűlési képviselőket, hogy ne szavazzák meg a törvényt, a kormányt pedig arra, hogy az arab befektetők helyett inkább a budapestiekkel egyeztessen, ugyanis Rákosrendező területén zöldfelületi rekultivációra, parkok fejlesztésére és megfizethető lakhatás biztosítására, bérlakások építésére lenne szükség!” – írta az LMP a javaslatra reagálva pénteken.

Megszólatl a témában az LMP főplogármester-jeöltje is. Vitézy Dávid Facebookján azt írta: 

„Budapest városfejlesztésének múltbeli sikeres történetei mindig a magánérdek és a közérdek együttműködésén, összehangolásán alapultak. Ez a megállapodás csak az arab befektetők magánérdekéről szól – ez így nincs rendben.”

Karácsony Gergely pedig úgy fogalmazott: „Az erőszaktevő állam most Budapestre akar erőszakolni egy magánérdekeket szolgáló, a városképet romboló, a lakhatási és klímaválságot is súlyosbító beruházást.”

Ahogy arról korábban a Mandiner is beszámolt, a főpolgármester a hetekben újabb budapesti „lakógyűlést” indított, amelyben arra kéri a budapestieket, mondják el a véleményüket a „mini-Dubai” tervéről. Karácsony emellett előszeretettel posztolja azt a szerkesztett képet Facebookján, amelyen felhőkarcolók állnak közvetlenül a budapesti Hősök tere mögött.

Ezt is ajánljuk a témában

„Fejezze be az emberek rémisztgetését Karácsony Gergely! A főpolgármester általuk skiccelt, meglehetősen rossz minőségű, hamis látványterveket oszt meg a sajtóban, majd ettől látványosan megijed és ezzel riogatja az embereket ” 

reagálta Karácsony húzására Lánszki Regő főépítész, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára.

Kapcsolódó vélemény

undefined

Lánszki Regő

Facebook

Idézőjel

Megkérem Karácsony Gergelyt, hogy legalább a főpolgámesteri ciklusából hátra lévő hónapokban próbálja meg gyönyörű városunkhoz illő komolysággal vezetni a várost!

Láthattuk már ezeket a rémmeséket a Városliget kapcsán, ahol ugyanez a hangulatkeltés történt Karácsonyék részéről. 

Az eredmény pedig magáért beszél. Van egy rendezett, nagy zöld felületű, népszerű parkunk nemzetközi díjakkal elismert ikonikus épületekkel (Magyar Zene Háza, Néprajzi Múzeum), ahova szívesen mennek az emberek” – fogalmazott.

Nemrég Fidesz-KDNP fővárosi frakciójának vezetője is helyretette Karácsony Gergelyt a kérdésben.

Wintermantel Zsolt napirend előtti felszólalásában úgy fogalmazott: „Karácsony Gergely

mindent ellenez, mindent opponál, akadályoz, ha úgy gondolja, oda is láncolja magát. Tiltakozik, nemet mond, de nem épít”.

Ezt is ajánljuk a témában

Hozzátette: a Rákosrendezőre tervezett fejlesztés esetében csak a szokásos történik: 

a nemek embere újra nemet mond, újra tiltakozik”.

 

Mini-Dubai helyett hívjuk inkább maxi-Dubainak!

Orbán Viktor miniszterelnök tavaly év végén nemzetközi sajtótájékoztatót tartott, amelyben a Rákosrendezőre tervezett projektről is kérdezték.

A kormányfő azt mondta, szeretné, hogy ha a magyarok csinálnak valamit, akkor az ne kezdődjön úgy, hogy mini. Ha már csinálunk valamit, az  – az ésszerűség határán belül – méretre és minőségre is legyen maximális.

Nemzeti maximumra kell törekedni, nem minimumra – jelentette ki. Éppen ezért a miniszterelnök baloldal mini-Dubai kifejezése helyett a maxi-Dubait javasolta.

 

Összesen 42 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-76
2024. április 28. 00:16
🍓 ️ ­­­A­ ­d­ö­­g­­ö­s­­­ ­­­l­­­á­­­n­­y­o­­k­ ­v­á­­­r­­n­­a­­k­ ­r­á­d­­­ 👉 𝗪­­𝗪­𝗪­­.­­­𝗖­­𝗨­­𝗠𝟰­­­.­­­𝗙­𝗨­­𝗡
goldie-2
2024. március 30. 08:18
Ebben kivételesen igazat adok neki. Ne ismételjük meg a '90-es éveket.
Patika
2024. március 29. 22:26
Ami azt illeti zugló érintett része valóban lepra. Évtizedeken át mindenki akart itt mindent. Multi áruházakat, bevásárló centert, Nagy lajos kir. úti felüljáró hosszabbítás a Szegedi út felé. Szintbeli vasúti kereszteződés megszüntetését, kormányzati elitközpontot, Nem ezzel volt és van meg lenne a baj, hanem a kivitelezés haszonvezérelt mindent bele profit hajszolás és ocsmány zsúfoltság házasságával. Remek balsiker gyönyörű példája a Bosnyák tér és a sporttelep pataklszélig való beépítettsége. Zsúfolt otromba és tájidegen okádék lett belőle. Kész még nincs, de már látszik hogy mennyire elbaszott az egész projekt. Az első ilyen fecske a Néprajzi Múzeum gördeszkapáyára hajazó ostoba áthelyezése a ligetbe. A második a Biodróm a vidámparki területre odaokádott pvc bugyboréktetővel. Egy remek reneszánsz épület terve tűnt el idővel a Közlekedési Múzeum helyén ahová semmi seépült meg belőle.
Patika
2024. március 29. 22:26
Azután ott van még a Hajnal Imre orvostovábbképző terület egészen a Ruszki telepekig és diplomata lakásokig a Nyugatitól kifele a XIII-XIV.-et érintve. A Tatai úti másik oldalt is ideértve. Ilyen katasztrófális előzményekhez még hozzá csaphatnánk az Alkotás úton a majdnem készen őrzött de befejezetlen szuperkórház épületet, ami tulajdonosi kör és további beruházási hozamrablás hiánya okán politikai haszonkiemelésre alkalmatlan lett ezért nincs befejezve a Testnevelési Egyetem mellett. Inkább külterületen kezdtek Fideszékegy másikba bele. Főleg mert az Alkotás úti befejezése csak fillérekbe kerülne és abban nincs számukra semmi érdekörbeli hozam. Tehát nem is üzlet. Szóval hiába vannak érvek a pro és kontra mellett is, a félelem tárgya az idegen és riasztó monstrum terror az ittlakóknak és a környezetre. Ugasson róla bárki bármit előtte...érte vagy helyette.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!