Rendkívüli!

Békemenet after: közönségtalálkozó Bayer Zsolttal, Mráz Ágoston Sámuellel és Horváth Józseffel szombaton 18 órától

Fix taxitarifa Budapesten: 280 Ft/km, 450 Ft-os alapdíj

2013. április 09. 17:00

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi taxirendeletet. A jogszabály szerint a gépjárművek legfeljebb 10 évesek lehetnek.

2013. április 09. 17:00

A közgyűlés keddi rendkívüli ülésén 19 igen, 2 nem és 10 tartózkodás mellett elfogadott rendelete szerint bevezetik a rögzített hatósági árat 450 forintos alapdíjjal, 280 forintos kilométerdíjjal és 70 forintos percdíjjal – tudta meg az MTI.

E jogszabály szerint a gépjárművek legfeljebb 10 évesek lehetnek, tengelytávjuknak legalább 2550 milliméternek, csomagterüknek 430 literesnek, motorjuknak pedig 55 kilowatt teljesítményűnek kell lenniük, és teljesíteniük kell az Euro IV-es, 2018-tól pedig az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási normát.

A rendelet 2013. szeptember elsején lép hatályba.

Összesen 62 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Autofocus
2013. április 09. 23:58
Azért is aranyos a hivatkozott írás, mert világosan kiderül belőle hogy a fuvarszervezők az utasnak és a taxisnak is hozzáadott értéket tesznek a szolgátatáshoz: nélkülük a taxis a szűkös, Isten háta mögötti drosztok egyikén száradhatna, vagy az utcán krúzolhatna (csodás környezetvédelem!) ehhez képest a diszpécser folyamatos mozgásban tartja és a legközelebbi taxist a legközelebbi címmel / utassal a legkisebb úton összehozza. A szomorú igazság az, hogy a diszpécsercégek azért tehetik meg hogy ennyit kínáljanak az utasoknak, mert van aki ennyiért beszerződik alájuk. Én nem hibáztatom a taxisokat, minden helyen leírom hogy nekem 99 %-ban jó tapasztalataim vannak a kocsikban ülve, ráadásul minden becsületesen dolgozó emberrel együtt tudok érezni, de meg kell érteni, amíg a taxizáshoz csak egy jogosítvány és egy autó kell, vagy ha részletre veszi még az se, más egyéni vállalkozók általában ennél több szakmai tudást és eszközt kell hogy a hivatásukba feccöljenek, és mégsem garantálja senki számukra sem, hogy lesz aki megveszi a cukrász süteményét, a fogtechnikus protézisét. Nem állítom hogy minden rendben volt a taxizás körül Budapesten, de ami gond volt az nem hatósági árkérdés. A ferihegyi maffia, a belvárosi szórakozóhelyekkel kooperáló maffia, a pályaudvari hiénák mind-mind olyan kirívó szégyenfoltok, amiket másképp is meg lehetett volna oldani. Az hogy a fizetőképes kereslet belőlem meg még néhány magamfajta viveurből áll, az elég szomorú, de ez nem ágazatspecifikus dolog. Pár éve próbálkoztak cégek minőségi szolgáltatással, de a piac még nem volt rá megérve, most meg az emberek csórók, és mindenen spórolnak. Egy normális piacon van diszkont, normál és prémium szolgáltatás. Mindenki ki tudja választani mi a legfontosabb számára az ár, a minőség és a kiszámíthatóság háromszögében. Most majd prémium áron kapunk egy fapados szolgáltatást a taxislobbi jóvoltából.
Autofocus
2013. április 09. 23:29
Végigolvastam a TGFSZ önigazolását. Kézenfekvő mindent a fuvarszervező cégekre fogni, végül is az előadók a szőrös szívű menedzserekre, a bokszolók a promoterekre, a lakást kínálók a rabló ingatlanközvetítőkre, a termelők a nagykereskedőkre panaszkodnak, és mindenki szeretné ha a költségei fedezetét garantálná az állam. Érdekes módon csak a taxisok eseténben teszi ezt meg most. Bár szépen leírja a jelenségeket, továbbra sem ad választ arra az egyszerű kérdésre, hogy miért is kellene pont a taxis vállalkozások bevételeit hatósági beavatkozással garantálni? Mi akadályozza meg a taxisokat hogy saját fuvarszervező céget alapítsanak??? Talán az hogy Magyarországon vagyunk ahol az azonos gazdasági érdekcsónakban ülő szereplők ahelyett hogy a szolgáltatásuk értékét növelve összeszerveződnének, inkább politikai nyomásgyakorlással és lobbival teremtik meg az árrésüket. Ugyanezt le lehetne írni a pizzafutárok nevében is, de a médiaügynökségek ellen a taralomszolgáltatók, a generálkivitelezők ellen az építőipari alvállalkozók ugyanígy picsoghatnának.
Autofocus
2013. április 09. 22:24
A Fővárosi Közgyűlés elfogadta az új fővárosi fodrászrendeletet. A jogszabály szerint a fodrásznők legfeljebb 40 évesek lehetnek. A közgyűlés keddi rendkívüli ülésén 19 igen, 2 nem és 10 tartózkodás mellett elfogadott rendelete szerint bevezetik a rögzített hatósági árat 2.450 forintos hajvágási díjjal, 3.280 forintos hajfestési díjjal és 1070 forintos hajmosási díjjal – tudta meg az MTI. E jogszabály szerint a fodrásznők legfeljebb 40 évesek lehetnek, mellbőségük legalább 950 milliméternek, csípőbőségüknek 900 mm, teljesíteniük kell a cooper-tesztet 10 perc alatt, naponta legfeljebb kétszer kávézhatnak, 2018-tól pedig az teljesíteniük kell a 6 Sassoon vágás / óra normát. A rendelet 2013. szeptember elsején lép hatályba.
Autofocus
2013. április 09. 21:08
Bp, Nyugati tér 1 -> Bp. Kelenföldi Pályaudvar 6,9 km A tarifa ma: (taxi 2000, telefonos) 1537 Ft. Szeptembertől: 450 + 280 * 6,9 = 2382 Ft. Köszönjük még egyszer! Nagy tapsot!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!