Katamaránokkal szállítanák az utasokat a Dunán

2012. április 23. 09:35

Másfél év múlva elindulhatna a menetrendszerű katamarán-közlekedés Budapest térségében. A katamarán kétszer gyorsabb lenne, a csúcsforgalomban araszoló buszokhoz képest.

2012. április 23. 09:35

Három-öt percenként érkeznének csúcsidőben a fővárosi kikötőkbe az agglomerációból bő másfél év múlva azok a katamaránok, amelyeket egy magyar cég gyártana és működtetne — tájékoztatta a szárazföldi közlekedést tehermentesítő elképzelésekről a Duna-Express Konzorcium vezetője hétfőn az MTI-t. Götz Sándor, aki hat éve foglalkozik a régiós vízi közlekedés terveinek kidolgozásával, elmondta, hogy az új közlekedési törvénytervezet már „nevesíti” ezt az elképzelést, így 2014 elején elindulhatnának az első katamaránok. A tervek szerint eleinte négy-hatezer, 2020 táján húsz-huszonötezer, később mintegy negyvenezer utast szállítanának naponta a „vízibuszok” a két végpont — északon Visegrád, Kisoroszi és Vác, délen Százhalombatta, Érd és Szigetújfalu környéke — között, útba ejtve a fővárosi dunai kikötőket. A konzorcium elképzelései szerint néhány év múlva 28 kikötő állna az utasok rendelkezésére, ebből 11 a fővárosi Duna-szakaszon — mondta Götz Sándor hozzátéve: ez azt jelenti, hogy a BKV jelenlegi kikötőin kívül legalább négy új vízi állomásra lenne szükség; egyre a Batthyányi téren, egyre a 4-es metró Fővám téri csatlakozó pontján, és kettőre az M0-ás közelében.

 
A konzorcium vezetője kiemelte, hogy a katamaránokat egy magyar cég tervezné, gyártaná, illetve működtetné, de, hogy milyen vállalkozásról van szó, és mennyibe kerülne a terv megvalósítása, arról egyelőre nem kívánt nyilatkozni. Azt azonban elmondta, hogy 2014 első negyedévében két hajót állítanának forgalomba, amelyeket egy éven belül további 14-16, egyenként 165 fős befogadó képességű katamarán vízre bocsátása követne. A menetrendszerű jártok elindulásának egyik fontos feltétele a magántársaság és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közötti szerződés létrejötte — emelte ki Götz Sándor. A hajnaltól késő estig közlekedő katamaránok motorját megújuló energiával hajtanák, a „vízibuszok” körülbelül 34,5 kilométeres óránkénti sebességgel szelnék a vizet (ez a csúcsforgalomban araszoló autóbuszok sebességének közel duplája). Az elképzelések szerint úgynevezett egységes, a katamaránon kívül autóbuszra és villamosra is érvényes jegyeket vezetnének be, de többfajta bérleti konstrukcióban is „gondolkodnak” — közölte a Duna-Express Konzorcium vezetője.
 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!