Újjáéled a magyar vasúti járműgyártás

2012. január 29. 11:18

18 év után gyártanak újra vasúti járművet Magyarországon. A két IC+ személykocsi az idei év végén gördülhet ki a MÁV-Gépészet Zrt. szolnoki telephelyéről.

2012. január 29. 11:18

Január 31-én aláírják Szolnokokon az Új Széchenyi Terv keretében elnyert Támogatási Szerződést, miután a 18 éve szünetelő hazai járműgyártást újjáélesztő projekt elnyerte az Európai Unió támogatását. Ezzel kezdetét veszi az új munkahelyeket teremtő és a hazai beszállítóknak is lehetőséget adó IC+ hazai gyártása.  A MÁV-Gépészet Zrt. innovatív fejlesztése keretében első körben két IC+ elnevezésű vasúti személykocsit gyártanak majd a cég szolnoki telephelyén. Az új járművek az idei év végén gördülnek ki a gyártóhelyről, és jövőre már utasokat szállítanak a hazai és nemzetközi vonalakon – közölte a MÁV kommunikációs igazgatósága.

 
Az új IC személykocsiról először tavaly júliusban megjelent hírek szerint a járművet magyar mérnökök tervezik, belföldi és nemzetközi forgalomra egyaránt alkalmas lesz, és gyártásánál túlnyomó részben hazai alkatrészeket használnak. A vagonokat a MÁV-Start Zrt. használja majd, a kocsik kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel tudnak haladni. A gyártással a nagy múltra visszatekintő hazai járműipar újraindítása mellett a másik cél, hogy a MÁV-Gépészet Zrt. részese legyen a MÁV tervezett járműpark-felújítási programjának.

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ketroot
2012. január 29. 18:42
Visszatért Jani! ÉLJEN-ÉLJEN!
wartog
2012. január 29. 17:25
Micsoda szemét véglények vannak, ahogy itt olvasom a régi "liberális" Magyar ellenes blokkot.És nincs szégyenérzet, bátran útálnak bennünket.Miért nem mentek el az országunkból? Le tudnám mindannyinak a az ujjacskáit darabolni. Metszőollóval. Mindig ugyanazok.Bírnék kihalt utcában találkozgatni veletek.
Winston Smith
2012. január 29. 15:32
Ez a kettő darab szerelvény csak egy csepp a tengerben. A magyar nyersanyag-kitermelést (szén, vas, bauxit, cement, kő/kavics) kell magyar vállalatok kezébe juttatni, ehhez kapcsolódva nyersanyagszállítást (teherszállítás), a teherszállításhoz magyar tehervagonokat kell gyártani, illetve a régi rozsdásakat helyreállítani-felújítani. Meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogyan lehet kinyerni nyersanyagot a zagytározókból (pl: vörösiszap)és ezt is ki kell termelni. Ezután jön csak az építőipar, gépgyártó-ipar, -amiről most szó van-, növényiolaj-ipar, fémfeldolgozó-ipar, acélgyártás, stb.. Ezeket az iparágakat ki kell építeni, illetve a már meglévőket nacionalizálni, nemzeti tulajdonba venni! Ez a logikai sor, ezen kell végigmenni, hogy megoldást nyerjünk.
kjkj945
2012. január 29. 15:17
Az lenne a legjobb, ha az ekhos szekeret, meg a kordét hoznánk vissza. A vasutipar prospáráló volt, amig tönkre nem tették.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!