Tragédia Makónál

2011. október 31. 09:47

Az M43-as autópályán történt balesetben tizennégyen vesztették életüket. Egy román kamion és egy szintén román kisbusz ütközött, mindkettő felborult. A rendőrség halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozása vétsége miatt indított büntetőeljárást.

2011. október 31. 09:47

A helyszínelés elsődleges adatai szerint egy faanyagot szállító, Szeged irányába tartó román kamion átszakította a szalagkorlátot, oldalára borult, és a szembe lévő pályatesten frontálisan összeütközött egy Makó felé tartó szintén román kisbusszal. Mindkét jármű lesodródott az útról, és felborult. A busz a felismerhetetlenségig összeroncsolódott.

A kisbuszban utazók közül tizennégyen meghaltak, köztük három gyermek és négy nő volt. Egy utas túlélte a balesetet, életveszélyes sérüléseket szenvedett, az állapota kritikus. Az egy utason kívül a kamion sofőrje maradt életben, súlyos sérülésekkel a mentők őt is a szegedi traumatológiai klinikára szállították. 

Az Arges megyei mikrobusz Valenciaból Bukarestbe tartott, a kamion pedig az esti órákban Aradról indult, és Németország lett volna az úti cél. A kamion sofőrje feltehetően elaludt a volánnál.

Összesen 69 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
MakkA
2011. november 02. 13:29
Ez a baleset egy afféle kis kelet-európai koktél. 1. 9 személyes buszban 15 ember. (Nemcsak szabálytalan: nem erre van méretezve a futóműtől a klímáig, a plusz embereknek semmi passzív biztonsági felszerelés...) És ez Spanyolország óta? Senkinek nem tűnt fel??? 2. A 9 (15) személyes kisbusz vezetője megtartotta a pihenőidőket? Neki nincs menetírója, pedig elvileg neki is pihennie kellene. (Ki tudja, mire volt lehetősége, mire nem.) 3. Kamionos betegen indult útnak, mert kell a zsé. 4. Gyógyszert szedett, amit elvileg (?) vezetés előtt nem szabad. Véső soron a felelős az, aki miatt az emberek betegen, hullafáradtan indulnak munkába kamionnal, akik a spanyol-román távot egyvégtében kénytelenek levezetni másfélszeres túlterheléssel. (az utóbbi 20 évben én is voltam kórházban, voltam beteg - de mindig szabadság terhére. Betegállományban nem voltam.) Persze azt fogják elmeszelni, aki életben marad. Pedig az ügyvédjének meg kellene kérdeznie, hogy pl. a kisbusz ennyi emberrel hogyan kerülhetett oda? Nem a rendőrség feladata, hogy ezeket kiszűrje? A kamionos főnöke miképpen engedhette el betegen? Vagy egzisztenciális kérdés számára, hogy betegen is menjen? ma
rakosi
2011. november 01. 11:43
Bobi a Vegyépszer Rt. Most is ott van a terepen! Tengíz klímája nem változott. Valaki most is gyilkol! Nem tudod véletlenül, hogy melyik párthoz vagy miniszterelnökhöz van mély kötödése a vállalatnak? Piaci lehetõségek a FÁK országokban A cég hagyományosan jelen van a FÁK országokban folyó olajipari beruházásokban. A korábbi államközi megállapodásokat ma már felváltották a különbözõ nemzeti és multinacionális vállalatokkal kötött magánjogi szerzõdések. Kazahsztánban az olajvagyon kitermelésére jelentõs a nemzetközi befektetõk érdeklõdése. Ma már német, török, japán, kanadai befektetõk vannak jelen a térségben, amelyek vegyes vállalatokat alapítanak, vagy megvásárolják a kazah vállalatokat. Az újonnan megjelent külföldi cégekkel nagyon jó együttmûködést sikerült kiépíteniük, elégedettek a Társaság felkészültségével. Ennek köszönhetik, hogy például az amerikai Brown and Root cég a tengízi kapcsolat után több munkára is megbízást adott, jelenleg Algériában dolgoznak a VEGYÉPSZER-rel. Tengízben a korábbi négy feldolgozó vonal mellett, amelynek kivitelezése a cég feladata volt, épül az ún. ötös vonal is. Több éves elõkészítés után megkötötték a 25 millió USD értékû alvállalkozói szerzõdést a Bechtel-Enka amerikai-török vegyes vállalattal. Ez a teljes projekt értékének mintegy negyedét jelenti. A tengízi térség mellett újabb kazah olajterületeken is fejlesztik kapcsolataikat. Jelenleg Almaty-tól 1500 km-re 23 fõvel lakótábort építenek. A feladatok valamelyest módosulnak az idõk folyamán: ma már a beruházók és a helyi hatóságok is inkább a középvezetõi szakemberek jelenlétét igénylik, akik a helyi munkaerõ betanításában, képzésében is részt tudnak venni. http://www.kfki.hu/chemonet/mkl/mkl98/mkl11/bemutat.html
Fakutya ezredes
2011. november 01. 11:04
Epp most csaptak ossze a csernobiliak a rendorokkel, meg a szovjetek megvonjak toluk az eddigi kedvezmenyeket.
Fakutya ezredes
2011. november 01. 10:47
Kapolyi hallgat Orenburgról, Bogorodcsányról és Tengizről is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!